Filmrecensie: Long Shot ★★★★☆

Filmrecensie: Long Shot ★★★★☆

KINEPOLIS – Heb je de behoefte om je lachspieren de kost te geven, dan is Long Shot de perfecte film voor jou. Take a shot, and watch the movie.

Long Shot vertelt het verhaal van Fred Flarsky (Seth Rogen), een begaafde, gevoelige en vrijgevochten journalist van de krant Brooklyn Advocate. Flarsky heeft een affiniteit voor problemen, geen blad voor de mond en schrijft alleen over zaken die echt wat teweeg brengen en een impact achterlaten in de media. Aan bedrijven die alleen maar onnozele zaken publiceren heeft hij de grootste hekel.

Wanneer Flarsky onverwacht opnieuw contact maakt met zijn jeugdliefde Charlotte Field (Charlize Theron), inmiddels een van de meest invloedrijke vrouwen ter wereld, charmeert hij haar met zijn zelfironie en zijn herinneringen aan haar jeugdige idealisme. Terwijl Field zich als minister van Buitenlandse Zaken voorbereidt op een aanloop naar het presidentschap, neemt ze Flarksy impulsief in dienst als haar speechwriter.

Flarsky’s eerlijkheid en out-of-the-box benadering maken een impact op Field, maar al snel blijkt dat de twee maar weinig met elkaar gemeen hebben. Dit zorgt voor absurde scenes zoals je alleen in een Amerikaanse romcom kunt verwachten. Het duo blijkt een gouden combinatie voor hilarische momenten waar flauwe grappen en gekke situaties uit het niets ontstaan. Maar waar nodig worden deze momenten zorgvuldig afgewisseld met serieuze scenes die ingaan op het leven van Charlotte, die als Secretary of State veel voor haar kiezen krijgt.

Een even zo goede combinatie is die van filmregisseur Jonathan Levine en scenarioschrijver Dan Sterling. Deze ervaren filmmakers hebben een uitmuntend werk geleverd waardoor de personages perfect tot hun recht komen. En voor fans van Seth Rogen is Long Shot uiteraard een must see. Ben je benieuwd geworden? Long Shot draait nog een aantal weken bij Kinepolis Groningen.

Over de auteur

Deze recensie is geschreven door Anna van Vondel. Anna is fysiotherapeut in opleiding en filmliefhebber met een voorliefde voor komedies.