Machielsen: van vertaler naar content marketing bureau

Machielsen: van vertaler naar content marketing bureau

GRONINGEN – Vertaalbureau Machielsen versterkt haar positie als internationaal content marketing bureau.

Het van oorsprong Groningse vertaalbureau richtte in 2014 het content marketing bureau op om te voldoen aan de vraag van klanten. Veel klanten hadden de wens om content te schrijven, maar kregen het om diverse redenen niet voor elkaar. Het schrijven van content was voor Vertaalbureau Machielsen een additionele dienst die snel kon worden uitgebreid en geprofessionaliseerd. Zo groeide Machielsen uit tot één bureau voor alle content marketing en vertalingen.

“We hebben er bewust voor gekozen om de expertise van onze bedrijven samen te brengen. Daardoor zijn we veel beter in staat om onze kennis te delen en waarde toe te voegen aan de internationale strategie van onze klanten. We merken dat bedrijven hun internationale content marketing willen uitbesteden. Ze hebben er geen behoefte aan om te moeten schakelen tussen freelance vertalers, een marketingstrateeg en SEO-specialisten”, aldus CEO Liesbeth Machielsen.

Content marketing bureau

Er wordt tegenwoordig steeds meer van een content marketing bureau verwacht: de content moet zowel passen in de digitale strategie als aansluiten op de internationaliseringsstrategie. Door de kennis en expertise van het vertaalbureau en het content marketing bureau te combineren, is een unieke propositie ontstaan om aan deze verwachting te kunnen voldoen.

Een propositie die niet geheel overwachts tot stand is gekomen. Machielsen werkte jarenlang aan een stevig fundament. Het managementteam heeft flink geïnvesteerd in het opzetten en verbeteren van processen, de aanschaf van de juiste tools en het aantrekken van talent. Zo zijn er drie nieuwe medewerkers aangenomen en is het vertalersbestand uitgebreid met 48 freelance vertalers.

Wereldwijd actief

Vertaalbureau Machielsen werd in 1990 opgericht en richt zich specifiek op de technische en softwarebranche. Machielsen heeft haar hoofdkantoor in Groningen, maar is wereldwijd actief. In 2018 steeg de omzet van het bedrijf met 26,3% en in 2019 wordt een groei van minimaal 60% verwacht.

Foto: Machielsen