Groningen, Zakelijk

GrandOptical opent winkel in Groningen gebaseerd op flagship store Parijs

GRONINGEN – Vandaag opent in Groningen de eerste GrandOptical winkel gebaseerd op dé flagship store aan de Champs-Élysées in Parijs. Met dit nieuwe winkelformat verstevigt GrandOptical haar positie als exclusief premium merk. ​ GrandVision, onderdeel van EssilorLuxottica, creëert hiermee een jaar na introductie van het merk in Nederland een duidelijk onderscheid in haar merkenportefeuille en versterkt haar dual brand strategie waarbij de twee merken Pearle en GrandOptical een duidelijke eigen positionering hebben en verschillende klanten op hun eigen manier bedienen.

Het assortiment in de vernieuwde GrandOptical winkel heeft luxe merken van EssilorLuxottica in haar assortiment zoals Dolce&Gabbana, Giorgio Armani en Prada en breidt het assortiment de komende tijd uit met meerdere hogere segment merken. 

Het nieuwe format biedt klanten een exclusieve winkelervaring in een luxe omgeving waarbij klanten op merk navigeren. Het gebruik van hoogwaardige materialen en afwerking van vloer, wanden en meubilair zorgt voor een premium uitstraling en tilt de winkelervaring naar een hoger niveau. De toevoeging van de meest moderne digitale oogmeetapparatuur draagt bij aan optima forma oogzorg.

Jan-Derek Groenendaal, Managing Director van GrandVision Benelux geeft aan dat de hernieuwde dual brand strategie een belangrijk onderdeel is van de integratie met EssilorLuxottica:

Met zowel Pearle als GrandOptical in portefeuille kunnen we inspelen op uiteenlopende klantbehoeften en marktkansen hetgeen onze concurrentiepositie versterkt. We zien een aanzienlijke ruimte in het topsegment van de markt en met het vernieuwde winkelformat van GrandOptical spelen we hierop in. De lancering van dit nieuwe winkelformat van GrandOptical markeert een strategische stap in haar verdere ontwikkeling als exclusieve mid-high optiek formule. Hierdoor onderscheidt GrandOptical zich van andere formules binnen de groep en komen we tegemoet aan de groeiende vraag naar premium producten, diensten en service. Onze winkelteams zijn goed opgeleid en bezitten kennis over de verschillende merken en oogzorg om klanten de beste ervaring te geven.

Voor 2025 staan meerdere winkels gepland om te worden omgebouwd naar dit nieuwe winkelformat.

Promotionele acties

  • Gratis goodiebag voor alle bezoekers (zolang de voorraad strekt, alleen geldig op zaterdag 26 oktober).
  • Bij aankoop van een designerbril, tweede designerbril cadeau (ook geldig in de andere GrandOptical winkels).
  • Laat een gratis fashion illustratie van jezelf maken door fashion illustrator ByEleonore.

Over GrandOptical

GrandOptical, opgericht in 1989 en sinds september 2023 in Nederland, is het exclusieve premium merk van GrandVision Benelux. GrandVision maakt sinds 2021 onderdeel uit van EssilorLuxottica, wereldwijde marktleider in het ontwerpen, produceren en distribueren van brillenglazen, monturen en zonnebrillen. EssilorLuxottica is opgericht in 2018 en heeft als missie mensen over de hele wereld te helpen ‘meer te zien en meer te zijn’ door in te spelen op de veranderende behoeften op het gebied van gezichtsvermogen en persoonlijke stijlaspiraties. Wereldbekende brillenmerken zoals Ray-Ban en Oakley, merken op het gebied van lenstechnologie zoals Varilux en Transitions, en retailmerken van wereldklasse zoals Sunglass Hut, LensCrafters, Salmoiraghi & Viganò en GrandVision maken deel uit van de EssilorLuxottica familie. EssilorLuxottica heeft ongeveer 190.000 werknemers en 18.000 retail winkels. 

​GrandOptical positioneert zich aan de bovenkant van de markt en kent een zeer uitgebreide collectie van high fashion monturen van designermerken. GrandOptical is een merk met internationale allure en haalt mooie merken uit de Franse en Italiaanse modehuizen naar Nederland. Naast de merkmonturen heeft GrandOptical de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van glas en de meest innovatieve oogmeet technieken in huis. In Nederland zijn zo’n 90 winkels van GrandOptical. 

Foto: GrandOptical (ingezonden)