Groningen

Groningen dooft Martinitoren tijdens Nacht van de Nacht

Gregory Lime (Pixabay)

GRONINGEN – Aanstaande zaterdag worden de gemeentelijke gebouwen die normaal verlicht zijn gedoofd, waaronder de Olle Grieze.

De gemeente Groningen doet dan, zoals ieder jaar, mee aan de Nacht van de Nacht. Dit is een initiatief van de Milieufederatie, waarmee aandacht wordt gevraagd voor lichthinder en overdaad van kunstlicht. Het gaat om het stadhuis, de gevelverlichting van het provinciehuis, de Der Aa-kerk, de Martinitoren, brugverlichting en verlichte stadsmarkeringen.

Foto: gregorylime/Pixabay