Financieel, Zakelijk

Fit Piggy: Van bescheiden start-up naar bloeiende onderneming

Isabella Verduyn (ingezonden)

GRONINGEN – Fit Piggy is jarig! Vijf jaar geleden begon het Nederlandse proteïnemerk met een simpele, maar krachtige missie: het aanbieden van eiwitrijke, vullende én vooral heerlijke snacks die bijdragen aan een gebalanceerde relatie met voeding – zonder strikte regels of beperkingen. Inmiddels vliegen de snacks, in sensationele smaken zoals Red Velvet en Salted Caramel Cheesecake, de toonbank over. Oprichters Lean (CEO) en Nicky Schieving (Founder & CMO) hebben een bewezen succesformule in handen, die vrouwen helpt om op een ontspannen manier te werken aan een gezond en gelukkig leven.

Wat Fit Piggy onderscheidt, is de combinatie van voedingswetenschap, smaakbeleving en een diepgaand begrip van de mentale aspecten rondom voeding. Het merk biedt niet alleen voedzame snacks, maar ook een mindset-shift: weg van schuldgevoelens en restricties, en juist naar balans, zelfvertrouwen en vrijheid. Dit gedachtegoed vormt de kern van de community die Fit Piggy de afgelopen jaren heeft opgebouwd. Consumenten voelen zich gehoord en gesteund, waardoor de producten niet alleen geliefd zijn, maar ook een positieve impact hebben op hun dagelijks leven.

Vijf jaar geleden startte Nicky haar eerste proteïne-experimenten in de woonkamer. Haar aanpak? Ontwikkelen, testen en finetunen, net zo lang tot de snacks niet alleen voedzaam, maar ook onweerstaanbaar lekker waren. Met Lean en hun kinderen als eerste proefkonijnen ontstond een productlijn die niet alleen past binnen een actieve levensstijl, maar ook inspeelt op cravings zonder schuldgevoel. Inmiddels telt Fit Piggy 55 fulltime medewerkers, worden er jaarlijks meer dan 5 miljoen bars geproduceerd en liggen er concrete plannen om de grens over te gaan.

Van woonkamer naar wereldwijde ambities

Wat begon als een persoonlijk initiatief, groeide uit tot een beweging. “Ik zag zoveel vrouwen die alle ballen omhoog proberen te houden, maar ondertussen worstelen met emotie-eten, stress-eten en de druk om altijd ‘perfect’ te eten. Voeding is echter geen bron van stress, maar juist iets wat je ondersteunt,” aldus Nicky. Met die gedachte creëerde ze samen met Lean een merk dat vrouwen helpt om zich energiek en zelfverzekerd te voelen, zonder dat ze zich gevangen voelen in strenge diëten of regels.

Hoewel Fit Piggy stevig is geworteld in Nederland, reiken de ambities verder. Met de recent succesvolle toetreding tot de Duitse markt zet Fit Piggy koers naar verdere Europese en zelfs op termijn wereldwijde expansie. Want volgens Lean & Nicky is een fitte en duurzame levensstijl voor iedereen bereikbaar – waar je ook bent.

Over Fit Piggy

Fit Piggy biedt eiwitrijke, vullende en vooral heerlijke snacks die bijdragen aan een gebalanceerde relatie met voeding – zonder strikte regels of beperkingen. Hiermee inspireert en motiveert Fit Piggy vrouwen om op een ontspannen manier te werken aan een gezond en gelukkig leven.